Köpeklerde Kötü Ağız Kokusu

1.Köpeklerde kötü ağız kokusu

Gerek insanlarda gerekse hayvanlarda ağız kokusu ile karşılaşabiliriz. Evlerimizde daha çok yakın temas içerisinde bulunduğumuz kedi ve köpeklerimizdeki ağız kokusunu bizler daha çok hissederiz. Hayvanlardaki bu kötü ağız kokusu aynı insanlarda olduğu gibi bir takım rahatsızlıkların belirtisi olabilir.

Ağız kokusu ağız içerisindeki, akciğerdeki, bağırsaklardaki ya da diğer organlardaki bakterilerden kaynaklanabilir. Köpeğinizin ağzında sizi rahatsız eden ve süreklilik gösteren ağız kokusu ağız içerisinde diş çürükleri, diş tartarları, diş eti hastalıklarından kaynaklanabildiği gibi solunum, sindirim sistemi gibi iç organlarda oluşan daha ciddi hastalıklardan da kaynaklanabilir. Ağız kokusunun kaynağının en iyi şekilde tespiti, veteriner hekiminize vereceğiniz ön bilgiler ışığında, onun yapacağı fiziki muayene ve bir takım testlerle yapılacaktır.

2.Ağız kokusunun sebepleri neler olabilir?
  • Köpeğinizin nefesindeki alışılmışın dışındaki kötü koku diş çürüğü, diş taşı, diş eti hastalıklarından kaynaklanabilir
  • Köpeğinizin nefesindeki idrarı anımsatan kötü koku böbrek hastalıklarından kaynaklanabilir.
  • Köpeğinizin nefesindeki kötü koku, su tüketimi artmış çiş yapma sıklığı artmış ise diyabet hastalığından kaynaklanabilir.
  • Köpeğinizin nefesindeki kötü koku ile beraber kusma, gözlerinde sarılık karaciğer hastalıkları habercisi olabilir.
3. Yapılması Gerekenler

Köpeğinizi yüksek kaliteli sindirimi kolay mamalar ile besleyin. Onların ağız sağlığına özen gösterin, her gün köpekler için üretilmiş diş macunları ile dişlerini fırçalayın. Köpeğinizi düzenli olarak veteriner hekiminize kontrole götürün, bu kontrollerde köpeğinizin ağız sağlığı da takip edilecektir.

Yazımızı okuduğunuz için teşekkür eder sağlıklı günler dileriz..

Köpeklerinize kesinlikle yedirmemeniz gereken besinler ile ilgili bilgi almak için bu videoyu izleyebilirsiniz | Köpeklerinize bu besinleri kesinlikle yedirmeyin!